onsdag, augusti 16, 2006

Sommarens sämsta!

Eftersom jag är inne på radiosnack så tänkte jag behandla sommarplågor. Utan tvekan utnämner jag "Glassigt" Mange Schmidt till årets absolut sämsta låt, trots att det bara är augusti. Det kan omöjligt komma något sämre. Mr Shit får allas vår Petter att framstå som litteraturpriskandidat, en ordens mästare i Cornelis klass. Schmidts så kallade flow får mig att längta efter Midi, Maxi och Eftis comeback. Till och med Boten Anna känns uthärdlig i jämförelse. Eftersom jag är lika skadad som boysen i High fidelity har jag sammanställt en lista över de sämsta låtarna i sommar:

1. Mange Schmidt - "Glassigt"
2. Basshunter - "Boten Anna"
3. Shakira/Wyclef Jean - "Hips dont lie"

Eftersom jag inte är bitter rätt igenom så finns det en lista över de bästa sommarlåtarna också. Den var dock mycket svårare att göra och därför längre. Dessutom har jag glömt de flesta, de här är typ de låtarna som spelades idag...

1. Phoenix - "Consolation prizes"
2. Thom Yorke - "Harrowdown hill"
3. Hot Chip - "Boy from school"
4. Thåström - "The Haters"
5. Inte fan är det Sugarplum Fairy i alla fall.


Så där ja.

En nyhet är att vi (The Profondo Rosso) efter mycket om och men ska spela på Sommarens sista suck. Vi har tydligen lyckats få en grym tid som festivalens näst sista band, kl 23.00 på lördagen. Precis innan Strip music. Undrar verkligen varför.
Nu börjar återigen jakten på den magiska, fina linjen mellan avslappnad (inte för nervös) och för full för att spela rätt. Jaja, kom och kolla vetja.