måndag, september 04, 2006

Steve 0 - Stingrockan 1

I morse vaknade jag på det värsta tänkbara sättet. Smssignalen på telefonen ljöd, och inte nog med det, meddelandet framförde de mörkaste nyheter. Steve Irwin är död. Det är kanske inte så förvånande med tanke på hans leverne, men ändå tragiskt att se en av sina forna hjältar ryckas bort. Det inte helt sunda intresset att kela/brottas med diverse farliga djur straffade sig till slut och blev hans fall. Dödsorsaken: hjärtstillestånd, till följd av att ha blivit stungen i bröstet av en stor stingrocka. Vilket brutalt sätt att kila vidare på.











Det vi kan lära oss av detta tragiska öde är väl helt enkelt att om du någon gång känner för att umgås med ett djur som är så farligt att det är direkt ohälsosamt eller dödligt att göra det, så skit i att göra det.

Tyst minut kl 13...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är fruktansvärt! Vem ska nu skrika "DANGER DANGER"!?! Fick höra den tragiska nyheten imorse och spred den bland mina medmänniskor. Reaktionerna var delade och nedan återges några av dem:

1) "Man ska inte leka med farliga fiskar"
2) "Shit"
3) "Är det sant.... ..Säkert???"
4) "Fan vad tråkigt!"
5) "Haha....HA"
6) "ja ja vet. de e landssorg här på jobbet"

Nåväl livet får vidare och en bättre död kunde man inte önska Steve Irwin. Men det känns tungt ändå, har en klump i halsen men det blir litte bättre när jag tänker på mina plaströr som nu även finns i en grymt läcker grön färg, spana in www.kpsystem.com mmm mmm mmm vilka läckerbitar!

1:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kommer sakna det galna fanskapet.

7:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home