måndag, september 18, 2006

Smolk

Eftersom någon däruppe, (eller därnere) som inte vill att jag ska vara alltför glad och välmående, tyckte att jag hade det lite för trevligt i helgen med konsert och allt, så fick jag en rejäl skopa smolk i min bägare också.Liksom för att väga upp.När jag återvände med tåget till Uppsala och skulle hoppa på cykeln hem märkte jag att cykeln inte fanns kvar. Någon jävla pajas har stulit den. Smolk.

Efter moget övervägande så insåg att jag måste ta ut min frustration på någon eller något. Det framstod snart att det enda logiska målet för min ilska borde, som alltid, vara politikerna, de som bestämmer.Tydligen ska det vara moderaterna som ska göra det nu. Jag vill därför hälsa dema varmt välkomna tillbaka med en hälsning till överkuckun själv, herr Reinfeldt.


"Käre" Fredrik.
Hoppas du har en bra dag på nya jobbet och att du ska trivas. Eller egentligen så skiter jag i vilket. Jag förstår att du har mycket att göra med sossar som ska städas ut och gardiner som ska väljas till nya kontoret, men jag tänkte bara påminna lite om att du har några grejer att göra, som du faktiskt lovat. Det har börjat sisådär sörru.
Någon gång igår, ungefär samtidigt som du stod med dina polare på stureplan och sprutade skumpa, så blev min cykel snodd. Det var egentligen min farmors, men det spelar mindre roll just nu. Det väsentliga är att den blev snodd.
Det jag undrar är hur fan det här gick till? Du lovade ju att ta tag i brottsligheten! Du kan knappt ha varit statsminister i en timme och redan brast det. Så här står det på eran hemsida:



Kom igen då Fredrik, upp till bevis! Det är en ljusblå damcykel, sågs senast parkerad utanför Uppsala Tågstation. Du kan väl höra av dig när ni hittar den?
Tack på förhand!

PS. Om ni inte kan hitta den är jag tacksam om åtminstone låset återfinns. Det är ett sånt där fint kryptonitlås och är nog värt mer än cykeln. DS.

PS2. Förresten, säg inget till Leif om det här. Han kommer bara skylla på invandrarna. DS2.



Sådär. That should do it.

6 Comments:

Blogger Robby said...

tråkigt dude! =(

4:52 em  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt, men satan vad jag garvar!

9:36 fm  
Anonymous Anonym said...

smolk...ett ord man borde använda lite oftare

10:04 fm  
Blogger Wally said...

garvar? vafalls?

10:31 fm  
Blogger Danne said...

Det Anonymous menar är alltså att du ska se cykelförsvinnandet som ett gyllene tillfälle att fitnessa till skolan istället. För att improvera ditt liv.

5:14 em  
Anonymous Anonym said...

Känns som du hamnat på min våglängd. Det jag vill läsa är sådant som i inte handlar om mycket men som säger desto mer...(hoppas du fattar vad jag menar)

Ps:Jag hittade bloggen genom att googla på Smolk. Men vad har smolk för betydelse i din kontext; jag har aldrig hört det användas som ett ord med någon mening

12:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home