tisdag, november 14, 2006

Kings of the stoneage

Sedan en tid tillbaka är jag och sambo-patrik internetlösa, eller "mellan två abonnemang". Det var därför med stor glädje jag sprättade upp kuvertet från Bredbandsbolaget som förkunnade att modemet/startpaketet anlänt till det lokala postkontoret. Jag tog mig till posten och hem snabbare än en kenyansk hinderlöpare och slet upp paketet bara för att konstatera att uppkopplingen börjar fungera om ungefär en vecka, kanske mer. Modemet såg fint ut i alla fall.

Inte nog med det, idag kommer dessutom "vår" TV-apparats rättmätige ägare och hämtar den, och förpassar oss därmed tillbaka till stenåldern. Vi har nu ett PS2, ett chippat Xbox, två surroundljudsystem, en DVD-spelare och flera hundra filmer. Allt detta helt i onödan. Sour grapes, som man säger. Om jorden drabbades av en naturkatastrof eller invasion från yttre rymden och snabbt behövde utrymmas, skulle jag och Pat aldrig nås av informationen, och därmed missa rymdfärjan.
Jag kan se oss sitta på en bergstopp någonstans tillsammans med Christer Fugelsang (den killen kommer aldrig få åka ut i rymden), medan kokande lava långsamt stiger runt omkring oss, och allt vi kommer tänka på är vem som egentligen vann senaste På spåret-programmet.

Jag har börjat fundera på hur detta kan vändas till något positivt, och kommit fram till att ni, för en nätt summa pengar, kan få komma och bo i stenåldersläger hos oss, för att prova hur det var att leva förr i tiden. 250 kr i timmen per person, barkbröd ingår ej. Ni är välkomna i mån av plats, anmälan är bindande.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Får man kompisrabbat? Consider me booked, i så fall!

Får snacka tid och datum vid ett senare tillfälle...

1:37 em  
Anonymous Anonym said...

Rabbat? Vad betyder det, Ronnie?

1:38 em  
Anonymous Anonym said...

hahaha!

I´m sooo there!

Jag tar med vårt data-system från
jobbet och kommer över!

5:11 em  
Anonymous Anonym said...

Det kanske är lika bra att eran TV försvinner, den verkar ha stigit dig lite över huvudet....

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home