måndag, oktober 02, 2006

Tävling!

Eftersom Herr Reinfeldt verkar totalt ointresserad av att ta sitt ansvar och återbörda min cykel, så fick situationen lösas på annat sätt. Genom att till fullo utnyttja mitt värdefulla kontaktnät (Mamma Wallin) har jag ordnat fram en ny pärla. Jag tror det korrekta verbet är att nätverka.





Som ni ser är cykeln en riktig skönhet, troligtvis från 30-40-talet? Senaste tiden har spanderats i ett förråd någonstans utanför Björsund. Det fanns även en herrmodell, och vi ville ju inte breaka familjen, så bror min (Mr Jag-pluggar-på-en-hotshot-skola-i-hufvudstaaaan
-så-jag-uppdaterar-inte-min-skitblogg
) kommer att ta hand om honom.

Cykeln är, förutom att den är så vacker, helt otroligt bekväm att cykla på. När jag funderar på saken så ser jag den nog inte så mycket som en cykel. Det är snarare en tron på två hjul. Stjäl någon min tron kommer huvuden att rulla.

Jag behöver, i all min lycka, lite hjälp av den enorma massan som läser detta. Som alla betydelsefulla fordon genom historien (Herbie, Batmobile) så behöver ju pärlan ett namn. Jag utlyser därför en öppen tävling. Vinnare presenteras med namn och kanske en bild här, och kan också få ett signerat foto av mig och cykeln. Men låt inte det avskräcka er, kom med förslag!

6 Comments:

Blogger Ines Karin Helena Roskvist said...

Kanske Kit, chickmobile, two weels of fury, chain of speed eller helt enkelt karetan.

5:50 em  
Blogger Danne said...

Styrmer, Styrbjörn, Ast(y)rid eller (S)tyra Banks. RAMbo. Wheeliam. Hjulius. Däckham. Boris Däcker. Pedd Ahl kanske. Eller inte. Jag tar pengar istället för ett signerat foto. Varsågod.

7:53 em  
Blogger Ronnie said...

Din nya cykel är inte alls lika fin som min nya.

Tycker den skall heta Wheelson.

12:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker den ska heta Ruben.

4:10 em  
Anonymous Anonym said...

Med tanke på dina håriga fötter är "Hobbit" ett givet namn på cykeln :-)

6:52 em  
Anonymous Anonym said...

Cykeln ska heta Klaes..

6:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home