måndag, oktober 16, 2006

Wallys nya svarta

I brist på spännande händelser att skriva om följer lite tips på saker som i min värld är något av "the new black". (Jag skulle kunna skriva om tv-licenser och den nya budgeten, men jag skiter i det av två skäl, dels gör så många andra det, men framför allt vill jag inte göra mig ovän med BJ). Detta är kanske inte helt purfärska grejer, men jag har lyckats missa dem fram tills nu:

-Khoma - "The Second Wave". Grym skiva.

-James Dean Bradfield - "The Great Western". Också grym. Tror till och med att Broshan skulle gilla det. Kors i taket.

- The Profondo Rossos inspelning. Ja, ego, jag vet. Men jag är peppad på det lilla som är halvklart.

-Richard Cheese. Tokrolig snubbe som gör storbands-swing-versioner av klassiska indiehits. Två favoriter är Radioheads "Creep" och Nirvanas "Rape Me". Ostigt är ordet.

-Quinoa. När couscous och andra liknande gryn invandrar till sydamerika muterar de lite och kallar sig sen för Quinoa. "Arvet från inka" står det på förpackningen. Jag trodde arvet från inkaindianerna var guld? Det är gott i alla fall.

-Cykeln. Den är en riktig hi-speedpärla. Jag har dock inte döpt henne än.

-Myrfarmen. Hoppas komma iväg på någon form av exkursion snart. Sen jävlar.

-Tårds fest. Pepp. Den där lägenheten är tamejtusan gjord för 30-årsfester. Tror jag.


Äh, det här håller ju inte. Nu slutar jag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha ha, vi är alltid vänner Jocke, no matter what!

12:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home