fredag, december 01, 2006

Att ta helg fast man inte borde

På tisdag har jag tenta i medieanalys. Alltså borde jag läsa Pierces semiotikmodell, retorisk analys på aristoteletiskt vis, kvantitativa innehållsanalysmetoder och diverse annat. Det gör jag inte. Jag tar helg. Hur mycket jag än behöver läsa böckerna en gång till väljer jag att hålla fast vid mina tveksamma principer att aldrig studera mellan fredag eftermiddag och söndag förmiddag. Kanske får jag betala priset med en omtenta i januari. Det skiter jag i nu när jag sitter och sippar på en välförtjänt mugg fin glögg. Det kan rentav bli en öl eller två i helgen.

Äh, vem försöker jag lura?
Det lär bli utgång både ikväll och i morgon. Jag satte ju ett klockrent VG på förra tentan. Det är något befriande med att leva på gamla meriter.

Ha en trevlig helg, det tänker jag ha!