fredag, december 01, 2006

Amerikanska städer

Jag och Jonas började snacka gamla sköna rockband och deras logotyper. Det mynnade ut i en bildsökning på Boston. Riktigt sköna gamla rävar, kolla bara:



Mina favoriter är killen till höger med skägget/håret som går ihop och killen till vänster som ser ut som om han är ditmålad på planet. För övrigt måste det vara en gaaaanska stor egokick att få sitt bandnamn målat på ett plan.

Medan vi ändå var inne på tveksamma, äldre amerikanska band uppkallade efter äldre amerikanska städer så sökte jag på Chicago. Och spana in detta, mina damer och herrar, The Polcaholics (från Chicago):




Kolla blicken på killen i mitten, han är dedikerad! Han till höger är trummisen, Action Jackson Wilson. Action är tyvärr inte helt tajt, lyssna här om ni vill. Oturligt nog är de andra killarna inte mycket bättre, men de kanske är bra live, vad vet jag?

Det vi har lärt oss av detta är alltså att en bildgoogling på "Chicago" + "band" inte ger de gamla rockarna med Peter Cetera i spetsen som skrev "You´re the inspiration", utan istället The Polcaholics. Chicago är nog nöjda ändå, de har ju gjort en "Live in Japan"-platta, vilket verkar vara det största man kan göra som "klassiskt" rockband.
Återigen, infotainment!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Cyberspace är fantastiskt!

4:32 em  
Blogger Johan F. Wahlberg said...

Bättre än bio, baby. Bättre än bio.

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

Är det Modde längst till vänster?

3:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home