torsdag, mars 30, 2006

Make wash, not love.

I morse när jag tvättade upptäckte jag att det pågår ett krig i mitt hus. Trätfrågan är givetvis tvättstugan.
Så här ligger det till:
Granne A har hund. Granne B är allergisk mot hundar. Tydligen så har granne A ofta sin tvättid precis innan granne B och är, om man får tro granne B, riktigt usel på att städa efter sig, vilket gör att det finns spår av hundhår kvar i tvättstugan efteråt.
Granne B gör det enda rätta och skriver ett anonymt, jävligt argt meddelande på bokningslistan till tvättstugan (detta har hänt många gånger förr, då till andra grannar. Granne B är tydligen väldigt allergisk mot väldigt många saker).
Granne A blir nu "lätt" irriterad på granne B och svarar med att skriva en separat lapp där han ondgör sig över anonyma klagomål angående tvättstugan. Lappen sätter han upp PÅ bokningslistan och skriver under med namn och telefonnummer.
Granne B har svar på tal och skriver ungefär samma meddelande som tidigare, men den här gången på väggen bredvid bokningslistan. Ingen underskrift.
Granne A lackar nu ur fullständigt och skriver ett svar, också han på väggen. Det här meddelandet var roligast. Det lyder ungefär så här:

"Nästa gång jag tvättat ska jag fan lasta in maskinen och åka till en biltvätt och rengöra den åt dig!!!
Du är annars välkommen att ringa på hos mig och visa hur man städar ordentligt i tvättstugan.
Eller om du nu är så jävla allergisk, köp en egen jävla tvättmaskin då!!!"


Jag har inte bestämt vem jag ska alliera mig med i ett eventuellt fullskaligt krig. Båda verkar ganska aggressiva. Men granne A sitter ju på trumfkortet, hundhår, vilket visat sig vara granne B:s svaga punkt.
Fortsättning lär följa.

6 Comments:

Blogger Ines Karin Helena Roskvist said...

Hahahahahahahahahahahahahahaha.... Du får mig alltid att skratta. Se nu fan till att hålla oss på den finare sidan av trädgårdsgatan uppdaterade om vad som händer i Ghettot.

11:35 fm  
Blogger Wally said...

Will do! Som du märker är det riktigt tufft att bo i Skogsängen.

2:28 em  
Anonymous Anonym said...

hahahaha, helt underbart!

6:34 em  
Anonymous Anonym said...

grannar, grannar, tack för att ni stannar... ha ha ha lovely!!!

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha! Roligaste jag hört på länge. Kan du inte springa ner och kolla om det kommit upp nått nytt!
:)

4:10 em  
Blogger Danne said...

Ja jävlar. Jag hade också för inte så länge sedan två grannar vid namn A och B. Granne A ballade på grund av psykisk instabilitet väldigt ofta ur på inte bara granne B, utan även grannarna C, D, E, G och H (märk väl att jag själv var granne F). En av de roligare episoderna utspelade sig som följer: Granne A hade en Stor hund. Och observera att S:et i stor här är stort. Jättestort. Det var en Grand Danois. Den skulle kunna svälja min rostiga VW Golf av misstag. Den skällde ibland. Mitt i natten. Granne B (för övrigt en försynt tant i 70-årsåldern) klagade försiktigt över detta hos både granne A och hyresvärden. Granne A reagerade helt enligt förväntan. Hon gick alltså och införskaffade 4 liter vit takfärg, stövlade (mitt på ljusa dagen) raka spåret fram till granne B:s fina damtralla och såg till att den blev vit. Med färgen droppande efter sig gick hon sedan hem till sitt. Spåren var tydliga hela vägen upp i trappen och slutade vid hennes lägenhetsdörr. Naturligtvis förnekade hon senare all kännedom om tilltaget och blev fantastiskt upprörd över de vansinniga anklagelser som kom att riktas mot henne. Själv vågade jag aldrig riktigt konfrontera henne med hundhåret i torktumlaren.

10:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home